De Kip van Weleer

Nieuws Productnieuws

De Kip van Weleer van Carrefour is 100% gegarandeerd Belgisch: geboren, opgegroeid en getransformeerd in België. Alle partners in de sector bevinden zich in België binnen een straal van maximaal 150 km: de broedplaats van de kuikens, de molen die het voedsel produceert en de kwekers geselecteerd door Carrefour.

De voorkeur geven aan Belgische afkomst
De dieren zijn opgegroeid met toegang tot een buitenterrein, krijgen 100% plantaardig voedsel en zijn gegarandeerd vrij van gmo’s. De kip van Weleer wordt zonder antibiotica kuur gekweekt. Dit is één van de Carrefour engagementen Act for Food.

Totale traceerbaarheid gegarandeerd door de blockchain
Carrefour streeft ernaar de traceerbaarheid van de producten te waarborgen. Dit is het geval met de Kip van Weleer. De QR-code op de verpakking kan worden gescand door de klant, die snel de informatie te weten komt over het product (merk, houdbaarheidsdatum, wijze van bewaring), de incubatie (datum, broederij, datum van doorgang naar de kwekerij), het kweken (voeder, kweker, locatie), de slachting (datum, locatie) en de opslag/verkoop (leverdatum, magazijn).

De Kip van Weleer wordt aangeboden in 9 referenties: hele kip, stukken (filet, in blokjes gesneden filet, dijen, vleugels en drumsticks) en verwerkt (gehakt, chipolata en hamburger). Elk van deze referenties wordt geïdentificeerd als Kwaliteitsketen Carrefour en beschikt over een QR-code die de klant via zijn smartphone kan scannen. Dit gamma zal beschikbaar zijn in de Hypermarkten Carrefour, Carrefour Market en Express. Cette nouvelle gamme sera disponible dans les magasins Hypermarchés, Carrefour Market et Express.

De Kwaliteitsketen Carrefour
Het label van de Kwaliteitsketen Carrefour belicht 3 belangrijke principes:

  1. Het respect voor de klant door kwaliteit te bieden tegen een betaalbare prijs;
  2. Het respect voor de producent door een duurzaam partnerschap;
  3. Het respect voor dieren en het milieu, dankzij zeer strikte normen.

Op deze manier creëert Carrefour waarde voor de hele keten, biedt een duurzaam alternatief en kwaliteit voor de pluimveesector en vecht tegen de devaluatie van landbouwproducten.

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››