Colruyt Group 'vergroent' aanlevering van groenten en fruit

Nieuws

Vanaf midden augustus werken de winkels van Colruyt Group, waaronder ook de Spar-winkels, met groene klapkratten op hun versafdelingen. Vier klapkratten nemen evenveel plek in als één blauwe, waardoor de groep bespaart op transport en ruimte. Eind 2021 moet de omschakeling volledig zijn.

“Door de nieuwe kratten in te klappen na gebruik, nemen ze 4 keer minder plek in op de terugweg en zullen we slechts 200.000 in plaats van 700.000 palletten met kratten per jaar moeten terugsturen naar het retourcentrum. Kostenbesparend, efficiënt en beter voor het milieu. De nieuwe groene klapkratten zijn dus letterlijk en figuurlijk groener”, zegt Martine Pauwels, directeur Logistiek Colruyt Group.  

De omschakeling gebeurt in samenwerking met de logistieke partner Euro Pool System (EPS). 

Colruyt Group zal de kratten ook zelf wassen in haar eigen retourcentrum. Meestal keert een lege krat terug naar EPS om gewassen te worden en klaar gemaakt om opnieuw te vullen. Maar door de kratten zelf te wassen, wordt ook het transport uit naar een externe wasmachine uitgespaard. 

In totaal worden er 8 miljoen bakken vervangen. De oude blauwe kratten zullen vermalen worden en dienen als grondstof voor de productie van de nieuwe groene klapkratten.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››