Coca-Cola lanceert nieuwe plantaardige drank AdeZ

Nieuws Productnieuws

Met AdeZ voegt Coca-Cola in België & Luxemburg plantaardige dranken toe aan zijn drankenportfolio dat inmiddels uit 20 merken bestaat. Daarmee speelt de drankenproducent in op de groeiende populariteit van plantaardige dranken in Europa.

De trend van plantaardige dranken komt overgewaaid uit Latijns-Amerika. Het merk Ades bestaat er sinds 1988, een afkorting voor ‘Alimentos de Semilla’ dat verwijst naar zaden als centraal ingrediënt. Intussen is het populaire drankje koploper in zijn segment, zowel in Argentinië als Mexico en Brazilië. Coca-Cola nam het merk vorig jaar over en lanceert AdeZ (met een z, om de originele Spaanse uitspraak te behouden) vandaag in de Europese markt.

Plantaardige dranken zijn in Europa aan een sterke opmars bezig. Voor de introductie van AdeZ in ons land, onderzocht Coca-Cola in zijn innovatiecentrum in Anderlecht dan ook de favoriete smaken van de Europeanen. Het resultaat zijn 8 nieuwe recepten, waarvan er 6 in België worden gelanceerd. Naast de klassiekere ontbijtopties amandel, rijst en haver in flessen van 800 ml, introduceert het bedrijf ook drie fruitvarianten als drinkbare snack: Almond Mango & Passionfruit, Oat Strawberry & Banana en Coconut Berry. De fruitvarianten komen in flesjes van 250 ml, hebben een hersluitbare dop en zijn gemakkelijk te consumeren onderweg.

AdeZ, verkrijgbaar vanaf begin augustus in de meeste supermarkten en onderweg.

Smaken: Almond Mango & Passionfruit (250 ml), Oat Strawberry & Banana (250 ml), Coconut Berry (250 ml), Amazing Almond (800 ml), Rockin’ Rice (800 ml) en Awesome Oat (800 ml).

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››