Carrefour verse zalm 100% afkomstig van Kwaliteitsketen Carrefour of bio

Nieuws Productnieuws

Als onderdeel van het Act for Food-platform onderneemt Carrefour concrete acties voor de gezondheid van har klanten en het milieu. Via Actie 10 ondersteunt Carrefour duurzame visvangst en verbindt het zich ertoe de rijkdommen van de zee te beschermen.

ASC-gecertificeerde zalm van geselecteerde kwekerijen in Noorwegen

De zalm van de Kwaliteitsketen Carrefour wordt gekweekt in Noorwegen. Het kweken gebeurt in twee fasen, afhankelijk van de groei van de zalm. Van ei tot jonge vis (smolt) wordt hij in zoetwatertanks gekweekt (kwekerijen op het land). Vervolgens evolueert hij van smolt tot zijn commerciële grootte in afgescheiden ruimtes in de fjorden. Het duurt twee tot drie jaar voor de zalm een verkoopbare grootte bereikt. De zalm wordt levend gevangen en vervolgens per boot naar het slachtcentrum vervoerd.

Alle vers verpakte zalm en zalm in bulk is nu 100% afkomstig van de Kwaliteitsketen Carrefour of BIO

De Kwaliteitsketen Carrefour biedt verschillende garanties:

- Gekweekt in Noorwegen in geselecteerde en ASC-gecertificeerde bedrijven
- Een zalm rijk aan omega 3
- Gevoed zonder ggo’s
- Gekweekt zonder antibiotica
- Volledige traceerbaarheid vanaf de geboorte

“De ambitie van Carrefour is om onze klanten kwaliteitsvol en betrouwbaar voedsel te bieden tegen een redelijke prijs. Door ervoor te zorgen dat 100% van de verse zalm de certificering van de Kwaliteitsketen Carrefour of BIO heeft, bieden we onze klanten de beste garanties met respect voor het milieu”, zegt Pascal Léglise, Directeur CSR-Kwaliteit.

 

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››