Carrefour vermindert plastic

Nieuws

Ter gelegenheid van de Europese week van afvalvermindering (16 tot 24 november), maakt Carrefour de balans op van haar strijd tegen plastic. Dankzij een reeks acties die gedurende het hele jaar 2019 zijn uitgevoerd, kon Carrefour het gebruik van plastic met 105,8 ton verminderen.

Met het Act for Food-programma zet Carrefour zich met concrete acties in voor het recht op voedselkwaliteit voor alle consumenten, verzameld in 19 acties, waarvan 3 gericht zijn op de verpakkingen van het eigen van Carrefour-merk.

Dit zijn de 3 acties: actief strijden tegen plastic, verminderen van productverpakkingen en gaan naar 100% recyclebare verpakkingen voor Carrefour-producten in 2025. Voor deze laatste actie herziet Carrefour 800 tot 2000 verpakkingen per jaar. Er wordt een actieplan opgesteld om innovaties op vlak van verpakkingen in een circulaire economie in te schrijven.

https://www.ewwr.eu/

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››