Carrefour bundelt krachten met vzw EVA voor 'Donderdag Veggiedag'

Nieuws

Ter gelegenheid van de Wereld Vegetarisme Dag, bundelt Carrefour de krachten met EVA vzw om de Donderdag Veggiedag-campagne te lanceren, met de steun van de Vlaamse Overheid en de Brusselse minister van Leefmilieu en Leefmilieu Brussel. Het doel is om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week voor een evenwichtige vegetarische maaltijd te kiezen.

Een evenwichtige vegetarische schotel één dag per week via Donderdag Veggiedag
44% van de Belgen eet momenteel minder vlees dan een jaar geleden. 7% van de bevraagde personen eet geen vlees en 9% zijn flexitariërs (mensen die minstens drie keer per week vegetarisch eten). Dit betekent dat 16% van de Belgen voornamelijk vegetarisch eet. 40% van de Belgen is nog steeds van plan om hun consumptie van vlees en vis in de toekomst te verminderen.

Op basis van deze bevindingen beoogt de Donderdag Veggiedag-campagne consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een evenwichtige vegetarische maaltijd te ontdekken.

Samenwerking tussen EVA en Carrefour
EVA werd in 2000 opgericht in Gent en is een van de belangrijkste vegetarische organisaties in Europa. Zij beheert en controleert het ‘V-label’ in België en verleent via dit label de licentie ‘Vegetarisch’ of ‘Veganistisch’ op de producten.

De samenwerking tussen Carrefour en EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetregime kan diversifiëren via plantaardige alternatieven.

Met de Donderdag Veggiedag-campagne promoot Carrefour een divers en plantaardig voedingspatroon met tips en recepten. Voor nog meer inspiratie kunnen klanten de EVA-website raadplegen.

Bovendien profiteren consumenten elke donderdag van 20% korting op een deel van het vegetarische en veganistische assortiment in alle Carrefour-winkels.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››