Carrefour boekte vorig jaar verlies van 56 miljoen

Nieuws

De Belgische winkels van de supermarktgroep Carrefour maakten vorig jaar 56 miljoen euro verlies. Twee jaar geleden was er nog een winst van 70 miljoen.

Het verlies van afgelopen jaar komt vooral door de zware herstructurering. De ontslagronde kostte 110 miljoen euro. Dat geld ging bijvoorbeeld naar ontslagpremies. Maar los daarvan maken heel wat grote hypermarkten verlies. Die zijn al jaren structureel verlieslatend en de situatie verslechtert nog. Bovendien zijn de hypermarkten niet meer up to date. Hun rol is deels overgenomen door de Zalando's en de Bol.coms van deze wereld. Kleding, elektronica en alle andere producten die geen voeding zijn, kopen klanten steeds meer op het internet. Mensen doen ook hun boodschappen steeds vaker bij goedkopere ketens zoals Colruyt, Lidl en Aldi of ze gaan verschillende keren per week winkelen in kleinere buurtsupermarkten. Carrefour heeft in 2018 kleinere supermarkten of buurtwinkels geopend, maar er zijn ook winkels gesloten. Netto kwamen er 8 kleinere supermarkten en buurtwinkels bij. Carrefour heeft nu 794 Belgische winkels.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››