Carrefour blijft omzet verliezen in België

Nieuws

Carrefour blijft omzet verliezen in ons land. In 2018 verkocht de Franse warenhuisketen hier nog voor 4,274 miljard euro aan producten, in 2019 was dat al gedaald tot 4,125 miljard euro of met 1,7%. Toch zegt het concern tekenen van beterschap te zien.

In het vierde kwartaal was het verdere verlies al teruggevallen tot 1,1. Volgens het bedrijf was dit onder meer het gevolg van zijn beslissing om te investeren in prijsdalingen. In november werden zowat 1.000 producten, zowel van bekende merken als onder eigen enseigne, goedkoper. "Maar we bleven bestraft voor een daling van de markt van de snel roterende goederen", aldus Carrefour. 

Het verder verbeteren van de verkoopinspanningen wordt nu het werk van een nieuwe topman. François-Melchior de Polignac volgde aan het hoofd van de Belgische Carrefour-tak Guillaume de Colonges op. De Polignac was in Brussel al algemeen directeur tussen 2013 en 2017. Voor de dagelijkse leiding blijft hij rekenen op Geoffroy Gersdorff.

Internationaal deed Carrefour het vorig jaar wel behoorlijk. De globale omzet van de warenhuisgroep klokte af op 80,7 miljard euro. Dat was op vergelijkbare basis 3,1% meer dan in 2018 en meer dan verwacht door het gros van de financiële analisten. Bovendien zou de courante winst door een goed vierde kwartaal op 2,09 miljard euro afsluiten.

Carrefour zegt intussen ook op schema te zitten om zijn ambities tegen 2022 waar te maken. Dat jaar wil het concern voor 4,2 miljard euro online verkopen. Vorig jaar steeg de teller alvast van 1,0 miljard euro naar 1,3 miljard euro. Ook wil Carrefour tegen 2022 voor 4,8 miljard euro aan bio-producten slijten. Hier zat het bedrijf eind vorig jaar al aan 2,3 miljard euro.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››