Campagne benadrukt meerwaarde van zelfstandige buurtsupermarkt

Nieuws

Dit weekend ging onze nationale imagocampagne van start! Via de slogan ‘De buurtsuper, jouw perfecte buurt’ zetten we de troeven van de buurtsupermarkt extra in de verf en roepen we consumenten op om hun favoriete buurtsuper te bedanken.

Vanaf begin september en in de aanloop van het ‘Weekend van de Klant’ organiseert Buurtsuper.be nu al enkele jaren een nationale imagocampagne. In samenwerking met alle commerciële groepen, over de grenzen van de diverse formules heen, worden de troeven van de zelfstandige buurtsupermarkt in de verf gezet.

“De laatste jaren hameren we vooral op de lokale verankering die de zelfstandige supermarkt onderscheidt van de concurrentie”, aldus Luc Ardies, algemeen directeur van Buurtsuper.be. “De zaakvoerder en het personeel maken doorgaans deel uit van de lokale gemeenschap en dat creëert een speciale band met de klanten. Tijdens de coronacrisis is dit sterk tot uiting gekomen. Wanneer mensen zich onzeker voelen, dan grijpen ze terug naar een vertrouwde en veilige omgeving. En die vinden ze in hun lokale supermarkt. Bij Buurtsuper.be zijn we ervan overtuigd dat we deze troef niet vaak genoeg kunnen uitspelen.”

‘De buurtsuper, jouw perfecte buur’
Dit jaar is het thema van de imagocampagne ‘De buurtsuper, jouw perfecte buur’. Naast de gebruikelijke promotie via sociale media, massale mailings en banners op populaire websites werden ook acht influencers uitgedaagd. Ze gingen met een verborgen camera aanbellen bij hun buren om dingen te vragen die je enkel bij je buursupermarkt zou durven vragen. Onder andere Nick Laenen, bekend van Blind Getrouwd en Astrid Coppens maakten en deelden een grappig filmpje dat eens te meer aantoont dat je bij je buurtsuper altijd terecht kan. 

Vandaar ook de oproep aan de consument om zijn lokale supermarkt eens uitdrukkelijk te bedanken. Via de campagnesite www.superbuurt.be, kan hij zijn buurtsupermarkt vinden en bedanken voor de geleverde inspanningen. Het team van de winkel met de meeste bedankjes wordt verkozen tot Super Team 2020. De consumenten die een bedankje sturen, kunnen verschillende prijzen winnen, waaronder ook één jaar gratis boodschappen. 

Check www.superbuurt.be en www.facebook.com/superbuurt voor meer info en de filmpjes van de influencers.  

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››