Buurtsuper.be vraagt ‘gezond verstand’ tijdens coronacrisis

Nieuws

In dit filmpje steekt Luc Ardies, directeur van Buurtsuper.be, alle supermarkten en voedingsspeciaalzaken een hart onder de riem. Hij vraagt ook 'gezond verstand' van klanten, overheden en iedereen die met deze crisis wordt geconfronteerd.

Iedereen heeft het in deze coronacrisis zeer terecht over de gezondheid. Richtlijnen over onze gezondheid moeten boven alles primeren! Maar om deze crisis te bedwingen is vooral ook ‘gezond verstand’ nodig. Onze klanten moeten hun gezond verstand gebruiken en niet wachten op concrete richtlijnen van de overheid. Denk proactief mee over wat wél en wat niet is aangewezen. Ik ben ervan overtuigd dat met alles wat specialisten terzake nu aan ons vertellen, iedereen ondertussen genoeg gewapend is om zijn og haar ‘gezond verstand’ te gebruiken. Doe dat a.u.b. ook bij uw bezoek aan de buurtsuper of andere winkels die nu open moeten blijven.

Onze supermarkten en voedingsspeciaalzaken staan momenteel in het oog van de storm. Omwille van de – nog eens – onterechte hamsterwoede lopen onze zaakvoerder en het personeel op de tippen van hun tenen. Heb begrip voor het feit dat zij nu ook gestresseerd zijn. Probeer hun richtlijnen zo goed als mogelijk op te volgen zonder discussie. Val ze ook niet lastig met de zogenaamde ‘hypothetische vragen’. Zij weten, net zoals iedereen, niet op elke vraag een antwoord.

Maar ik vraag ook ‘gezond verstand’ van onze overheden. De supermarkten en voedingswinkels proberen zich te organiseren om hun eerstelijns dienstverlening optimaal te vervullen. Hun economische en maatschappelijke rol is nooit belangrijker geweest. We vragen onze leden en hun personeel om alle regels met ‘gezond verstand’ en naar eigen inschattingsvermogen op te volgen. Geef als federale, regionale en lokale overheid, hen voluit de kans om de urgente zaken eerst op te lossen. Maatregelen zoals 1 klant per 10 m² en de 30 minuten richtlijn zijn zeer belangrijk én een goede beslissing.

Maar realiseer u dat ze enkel soelaas zullen brengen wanneer alle betrokkenen deze richtlijnen met ‘gezond verstand’ bejegenen.

Tot slot wil ik onze zaakvoerders, personeel en klanten bedanken voor hun engagement op alle mogelijke en soms haast onmogelijke vlakken.

Maar ik wil ook onze verschillende overheden bedanken om alles in goede banen te leiden. Soms vergeten we dat dit ook ‘maar’ mensen zijn die soms beslissingen moeten nemen op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is. Laat ons dat ook met ‘gezond verstand’ en veel respect benaderen.

Hier bij Buurtsuper.be en UNIZO doet iedereen zijn uiterste best om onze leden in deze moeilijke tijden voluit te ondersteunen. Doe op ons beroep, gebruik het ‘gezond verstand’ en hou het vooral veilig.

Luc Ardies
Algemeen Directeur Buurtsuper.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››