Bpost lanceert onlineplatform voor kmo’s

Nieuws

Via elkezaakonline.be kunnen kmo’s heel eenvoudig een webshop aanmaken, waarbij Bpost instaat voor de verzending van de pakjes. Het opzetten van een onlinewinkel, inclusief de mogelijkheid om online betalingen te ontvangen, duurt volgens een persbericht van Bpost ‘amper 30 minuten’.

De nieuwe dienst maakt gebruik van Shopitag, het webshopplatform van het Gentse bedrijf Infinity Mobile. Shopitag is een doe-het-zelf e-commerceplatform dat gericht is op kleine bedrijven, vergelijkbaar met het Canadese platform Shopify.

Bpost biedt de nieuwe dienst gratis aan, maar met een maximum van slechts drie verkopen per maand. De betalende formules kosten 25 euro per maand (waarbij per transactie 2 % wordt aangerekend) of 45 euro per maand (1 % transactiekosten). Beide formules bieden een koppeling met een Facebook-shop. In de duurste formule komt daar ook een koppeling met een Instagram-shop bij.

Bpost wil met het platform inspelen op de sterke groei van e-commerce tijdens de coronacrisis. Het postbedrijf verwerkte op piekdagen tot een half miljoen pakjes. 15 % van de Belgen heeft te kennen gegeven dat ze ook na de crisis meer online zullen kopen, zegt Bpost. Het beursgenoteerde postbedrijf is voor zijn groei afhankelijk van e-commerce. De coronacrisis heeft die afhankelijkheid nog versterkt. Het bedrijf maakte vorige maand een bedrijfswinstdaling bekend van 21 %, vooral als gevolg van de instortende brievenpost.

Meer weten? https://elkezaakonline.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››