Bpost lanceert onlineplatform voor kmo’s
› NieuwsVia elkezaakonline.be kunnen kmo’s heel eenvoudig een webshop aanmaken, waarbij Bpost instaat voor de verzending van de pakjes. Het opzetten van een onlinewinkel, inclusief de mogelijkheid om online betalingen te ontvangen, duurt volgens een persbericht van Bpost ‘amper 30 minuten’.
De nieuwe dienst maakt gebruik van Shopitag, het webshopplatform van het Gentse bedrijf Infinity Mobile. Shopitag is een doe-het-zelf e-commerceplatform dat gericht is op kleine bedrijven, vergelijkbaar met het Canadese platform Shopify.
Bpost biedt de nieuwe dienst gratis aan, maar met een maximum van slechts drie verkopen per maand. De betalende formules kosten 25 euro per maand (waarbij per transactie 2 % wordt aangerekend) of 45 euro per maand (1 % transactiekosten). Beide formules bieden een koppeling met een Facebook-shop. In de duurste formule komt daar ook een koppeling met een Instagram-shop bij.
Bpost wil met het platform inspelen op de sterke groei van e-commerce tijdens de coronacrisis. Het postbedrijf verwerkte op piekdagen tot een half miljoen pakjes. 15 % van de Belgen heeft te kennen gegeven dat ze ook na de crisis meer online zullen kopen, zegt Bpost. Het beursgenoteerde postbedrijf is voor zijn groei afhankelijk van e-commerce. De coronacrisis heeft die afhankelijkheid nog versterkt. Het bedrijf maakte vorige maand een bedrijfswinstdaling bekend van 21 %, vooral als gevolg van de instortende brievenpost.
Meer weten? https://elkezaakonline.be