'Beter voor iedereen'-eieren van Delhaize

Nieuws Productnieuws

Na de lancering van het 'Beter voor iedereen'-varkensvlees, anderhalf jaar geleden, stelt Delhaize nu haar 'Beter voor iedereen'-eieren voor. Drie keer zoveel omega 3 dankzij de consumptie van 'Beter voor iedereen'-varkensvlees en -eieren, hetzij een toename op onze borden van bijna 125 ton omega 3!

Sinds oktober 2014 laat Delhaize, in samenwerking met Healthy Farming Association (HFA) Belux, haar varkensvleesproducenten het 'Beter voor iedereen'-lastenboek toepassen. Een uniek initiatief in België, waardoor Delhaize haar klanten varkensvlees kan bieden met een verbeterd voedingsprofiel en dit zonder meerprijs én met een betere verloning voor de varkenskwekers.

Vandaag zet Delhaize deze aanpak verder door het 'Beter voor iedereen'-netwerk uit te breiden naar eieren. Voortaan zijn alle Belgische eieren uit vrije uitloop van het merk Delhaize1 afkomstig van kippen die plantaardige voeding hebben gekregen die rijk is aan omega 3, zoals lijnzaad. Lekkere en gezonde eieren2 garanderen toegang tot een evenwichtigere voeding voor iedereen, via eenvoudige en betaalbare producten.

Het eten van varkensvlees en eieren met het 'Beter voor iedereen'-label, momenteel enkel beschikbaar bij Delhaize, draagt bij tot het bereiken van de omega 3-drempelwaarde aanbevolen door voedingsdeskundigen. Een 'Beter voor iedereen'-ei bevat bijvoorbeeld minstens drie keer zoveel omega 3 als een standaard ei.

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››