België heeft een nieuwe peer: Migo®

Nieuws Productnieuws

Er is een nieuwe peer met de naam Migo®. De peer werd op 9 september door GKE N.V. gepresenteerd. Migo® wordt gepositioneerd als ‘the Friendly Pear’ die je altijd en overal tussendoor kunt eten.

Migo® onderscheidt zich door een goede bewaarbaarheid, een gladde schil, de mooie vorm en vruchtgrootte en de goede hardheid. In België wordt Migo® geteeld door Haspengouw-telers en exclusief door Veiling Haspengouw op de Belgische markt geïntroduceerd. Smaakkenmerken zijn: zoet, fris en sappig. Het formaat van Migo® is over het algemeen iets groter dan die van de Conference-peer.

“Na de introductie van de conceptappel Kanzi® ruim tien jaar geleden, ontstond er behoefte aan een nieuwe peer” zegt Urs Luder van GKE N.V. “Daarom hebben we de krachten opnieuw gebundeld om een nieuwe conceptpeer voor de markt te ontwikkelen. We vroegen echte liefhebbers van peren naar hun wensen en we luisterden zelfs naar perenhaters. Waarom eten ze geen peren? De reactie was duidelijk: ‘We willen graag peren eten, maar dan wel een peer die minder knoeit, langer houdbaar is, een vertrouwde kwaliteit heeft en natuurlijk sappig is! Een peer die we ook onderweg kunnen eten als tussendoortje.’ De peer Migo® beantwoordt aan die eisen: lekker, handzaam en sappig."

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››