Aquarius Isotonic hydrateert en verbetert sportprestaties

Nieuws Productnieuws

Bij elke fysieke inspanning is hydratatie van enorm belang, en dat niet alleen tijdens het sporten, maar ook ervoor en erna. Om aan die behoefte van sporters te voldoen, lanceert Aquarius zijn eerste isotone sportdrank op de Belgische markt: Aquarius Isotonic.

Een isotone sportdrank hydrateert én verbetert de sportprestaties. Een isotone drank bestaat voornamelijk uit vocht, wat één van de belangrijkste componenten is om goed te kunnen presteren, maar bevat ook de nodige elementen om verloren mineralen en energiereserves aan te vullen, dankzij de zouten en suikers die zich in het product bevinden. 

Snelle, langdurige hydratatie
Wist je dat 2% vochtverlies gelijk staat aan 15% prestatieverlies? Hoe slechter gehydrateerd je bent, hoe minder goed je je kan concentreren. Hydratatie is dus van groot belang bij langdurige sportinspanningen.

Philippe Rosier, Health & Performance Manager bij de Koninklijke Belgische voetbalbond (KBVB), legt uit: “Topprestaties vragen om topproducten ter ondersteuning. Hydratatie is enorm belangrijk om optimaal te presteren en ook weer te recupereren, en dat zeker bij deze zomerse temperaturen. Wanneer je echter langdurige sportieve inspanningen levert en uitsluitend water zou drinken, zal je al snel een gebrek aan energie ervaren. En dat is nu net waarvoor een isotone drank zo belangrijk is: je energieniveau op peil houden zodat je langer kan doorgaan.”

Jan Hermans, Marketing Manager bij Coca-Cola: “Met de lancering van Aquarius Isotonic willen we tegemoetkomen aan de noden van de echte sporters. Een isotone drank heeft namelijk een unieke samenstelling: de koolhydraat-elektrolytoplossing zorgt voor een snellere en meer efficiënte opname van water en houdt water ook langer vast in ons lichaam, wat een positief effect heeft op het uithoudingsvermogen. Het type suiker dat in deze dranken aanwezig is, kan op zijn beurt relatief snel opgenomen worden en zorgt op die manier voor extra energie tijdens het sporten.”
De lancering van Aquarius Isotonic wordt ondersteund door een campagne waarvoor Aquarius samenwerkte met Deceuninck-Quick Step, de Red Lions en de Red Panthers.

Aquarius Isotonic ging langs bij de drie teams om er drie informerende en uitdagende video’s op te nemen. In de video’s maak je kennis met de teams, krijg je inzichten van experts over het belang van Aquarius Isotonic voor sporters en wordt de #AquariusIsotonicChallenge aangekondigd.

Benieuwd naar het resultaat?

Bekijk via het YouTube-kanaal van Aquarius Belgium het filmpje van Deceuninck-Quick Step, de Red Lions en de Red Panthers 


Aquarius Isotonic: twee verfrissende smaken
Aquarius Isotonic bestaat in twee smaken. De Aquarius Isotonic ‘Blue Ice’, vervangt de klassieke Blueberry, en heeft een extra fruitige smaak. Ook de Aquarius Isotonic Cherry werd onlangs aan het gamma toegevoegd. De niet-isotone varianten Aquarius Lemon, Green Splash, Red Peach & Orange blijven ongewijzigd. 

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››