Amazon test slimme winkelwagen

Nieuws

De Amerikaanse webwinkelreus Amazon, die ook fysieke winkels heeft, komt met een slimme winkelwagen die consumenten sneller helpt afrekenen.

Het karretje heeft de naam Dash Cart, is uitgerust met een flatscreen en wordt later dit jaar bij de nieuwe supermarkt van Amazon in Los Angeles in gebruik genomen. Via sensoren worden gekochte producten die in de winkelwagens worden gelegd meteen geïdentificeerd. Klanten kunnen de winkel verlaten via een speciale rijstrook die de betaling automatisch verwerkt. De kar is ontworpen voor kleine tot middelgrote boodschappen.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››