Amazon ontwikkelt nieuwe supermarktformule

Nieuws

Internetgigant Amazon is bezig met het ontwerpen van een compleet nieuwe supermarkt. In de nieuwe winkelformule verzamelt de consument zelf zijn versproducten en bestelt hij de houdbaarheidsartikelen via de app. Dat meldt The New York Times.

Terwijl de klant zijn versproducten bij elkaar zoekt, worden de houdbaarheidsproducten die via de app besteld zijn uit het magazijn gehaald. De hybride supermarkt bevat bovendien een gedeelte waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen en waar bezorgers pakketjes kunnen verzamelen. 

Het idee van de nieuwe supermarktformule ontstond al enkele jaren geleden. Het bedrijf kocht in 2017 de supermarktketen Whole Foods Market voor 13,4 miljard dollar. Die overname zorgt ervoor dat Amazon ook versproducten kan aanbieden, terwijl het eerder alleen nog houdbare artikelen verkocht. Amazon verkoopt al levensmiddelen via zijn Amazon Go- en Amazon Fresh-winkels. 

Bron: retailtrends.nl 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››