Amazon lanceert NL site voor Nederlandse en Belgische klanten

Nieuws

Amazon schakelt een versnelling hoger in Nederland, en bij uitbreiding ook in België. Het productaanbod op Amazon.nl, dat voornamelijk gericht was op de boekenverkoop, werd drastisch uitgebreid met meer dan 100 miljoen producten die tegen scherpe prijzen en snel worden geleverd.

Amazon richt zich vooral op de Nederlandse markt, maar bijna het volledige aanbod is ook in ons land beschikbaar. De Belgen moeten wel naar de Nederlandse site surfen. Door die verbreding van Amazon in de Benelux gaat de mastodont de concurrentie aan met Bol.com, die zowel in Nederland als in België de marktleider is op het vlak van e-commerce.

Wat de prijzen betreft, zijn er weinig ­verschillen tussen de twee webshops. Een beknopte steekproef van De Tijd leert dat het boek Grand Hotel Europa van Ilja Leonard Pfeijffer 26,99 euro kost op Bol.com, en exact evenveel op Amazon.nl. Een stoomtrein van Duplo? 43,69 euro op Bol.com en 43,71 euro bij Amazon, amper enkele centjes verschil. Een scheerapparaat van Braun kost bij Bol.com zo'n 20 euro minder dan bij Amazon, maar die is dan ook in de aanbieding.

Grosso modo liggen de prijzen dus erg dicht in elkaars buurt. Wat de leveringstermijnen betreft, is Bol.com vaak iets sneller. Zo komen de stoomtrein en het scheerapparaat de volgende dag al aan, terwijl het bij Amazon twee dagen wachten is. Het boek arriveert dan weer op dezelfde dag.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››