Ahold Delhaize komt met nieuwe duurzaamheidsplannen

Nieuws

Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft zichzelf nieuwe langetermijndoelen gesteld op het gebied van onder meer gezondheid en voedselverspilling. Het gaat om doelstellingen die tussen 2022 en 2030 moeten worden behaald.

Het moederconcern van Albert Heijn wil verder met het gezonder maken van zijn huismerkproducten. In 2022 moet 51 procent van de omzet uit ‘gezondere’ eigenmerkartikelen komen. Daarvoor kijkt Ahold Delhaize onder meer naar de hoeveelheid suiker, zout en vet in producten. Verder moeten in 2025 alle Ahold Delhaize-merken voorzien zijn van een wetenschappelijk systeem dat de gezondheid meet, zoals Nutri-Score of Guiding Stars.

Ahold Delhaize wil verder transparanter worden. De keten van vis- en zeevruchten van het eigen merk is naar eigen zeggen al bijna honderd procent inzichtelijk. Dat moet nu worden doorvertaald naar fruit, groente en vlees.

Het supermarktbedrijf laat verder weten zijn voedselverspilling tegen 2030 te willen halveren. Daarnaast moet 25 procent van alle plastic verpakkingen bij de eigen merken in 2025 van hergebruikte materialen zijn gemaakt.

Bron: retailtrends.nl

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››