100% Belgische honing bij Delhaize

Nieuws Productnieuws

Delhaize heeft, al eerste grote retailer, een 100% Belgische honing aan het assortiment van al haar winkels op nationaal niveau toegevoegd.

Belgische consumenten grijpen steeds meer naar biologische, verantwoorde en lokale producten. Een trend die Delhaize ook heeft opmerkt en dan met name binnen haar assortiment smeerbare producten, met honing als grote winnaar. In een korte tijd heeft de supermarktketen de populariteit van zijn honingassortiment fors zien toenemen (+27% in vergelijking met vorig jaar).

Naast bio grijpen consumenten ook meer naar Belgische producten. De supermarktketen heeft daarom de eerste 100% Belgische honing aan haar assortiment toegevoegd. Het gaat om honing van Nectarist, een jong Mechels bedrijf in volle ontwikkeling. 

Nectarist is uniek omdat het de honingconsumenten in direct contact brengt met de imkers die het ondersteunt. Bovendien is hun Belgische honing steeds zuiver en ongemengd, geoogst met een groot respect voor de honingbij. Ze kennen de afkomst van de honing en kunnen daardoor 100% Belgische honing aanbieden.

Daarnaast kunnen de consumenten ook meter of peter worden van een bijenkast en het wel en wee van de kolonie opvolgen. Op die manier wil het bedrijf niet alleen de precaire toestand van de honingbijen in de kijker zetten, maar wil het ook honing als zeer waardevol product terug onder de aandacht brengen. Delhaize zal twee honingsoorten van Nectarist aanbieden in zijn assortiment: de Belgische Zomerhoning en Balsemienhoning.

 

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››