Spar Merendree heropent de deuren na totaalrenovatie

Nieuws Winkelopeningen

Op donderdag 15 maart opent de vernieuwde Spar Merendree weer de deuren. De winkel werd volledig heringericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group.

Spar Merendree sloot op 17 februari tijdelijk de deuren voor renovatiewerken. De winkel  werd volledig gestript en vernieuwd. De winkel ziet er fris en modern uit en werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group. “We hebben nu een winkeloppervlakte van 500 m²”, vertellen uitbaters Kris en Kay. “Dat is maar liefst 130 m² groter dan vroeger. En alles is vernieuwd: de vloer, de verlichting, de koeltoog, de koelinstallatie …” Door de nieuwe inrichting met hoge en lage rekken krijgen de klanten een beter overzicht van de winkel.

Marktgevoel

De versafdelingen zijn de speerpunten in Spar Merendree en geven een marktgevoel. Dat was in het verleden al het geval, maar nu worden de klanten er nog meer verwend. “We hebben een volledig nieuw ingerichte keuken, waarin we meer gerechten zullen klaarmaken voor de traiteurafdeling. Ook het aanbod groenten en fruit, veggie en verse vis breidt uit. En als de klant iets niet vindt in een afdeling, dan doen we ons best om dat toch in huis te halen”, aldus Kris.

60 jaar ervaring

Vijf jaar geleden nam Kris de zaak van zijn ouders over, twee jaar later stapte zijn partner Kay mee in de zaak. “Mijn ouders zijn nu 65 en 71 jaar”, stelt Kris. “Het is de bedoeling dat ze genieten van hun pensioen. Maar ze springen graag bij. Onze klanten zullen hen nog af en toe in de winkel zien.” Kris en Kay zijn ondertussen de derde generatie uitbaters in de 60-jarige geschiedenis van de Spar-winkel in de Veldestraat. Kay: “We hebben 6 vaste medewerkers en 2 jobstudenten. Daarnaast komt Maarten, een jongeman met een beperking, ons elke donderdag helpen. Hij vult mee de rekken en we merken dat hij dat ook graag doet. En zo dragen wij een beetje bij aan de sociale tewerkstelling. We vormen een goed team met onze medewerkers. Dat is de enige manier om elke klant persoonlijk te helpen.”