Over de grens bij AD Delhaize Gembloux: het verschil (s)maken, met sushi en lokale producten

Nieuws Winkelopeningen

Voor deze winkel in de kijker van het mei-magazine steken we de taalgrens over. In de recent geopende AD Delhaize Gembloux treffen we de zwangere Valérie De Wulf. Een spontane dame, en terecht bijzonder trots op het parcours dat ze al bewandelde. In deze AD pronkt namelijk een sushi-bar, een onverwacht overdonderend succes in dit Naamse stadje.

In het stadje Gembloux – gelegen tussen Waver en Namen – treft de consument voldoende winkelgelegenheden. Delhaize zet er voor het eerst voet aan grond toen het in 2016 Red Market opende. Het discountconcept is er uiteindelijk geen lang leven beschoren. Plannen om de winkel om te vormen vielen bij Valérie De Wulf en haar echtgenoot Dimitri Yadot, die zin hadden in ondernemen, in goede aarde. En zo geschiedde een jaar geleden.

Een goede Delhaize zijn, gekend om zijn versheid en kwaliteit, zo luidt de slagzin van Valérie: “Je moet inderdaad eerst beogen een goede kruidenier te zijn, vooraleer je het met andere zaken het verschil wil maken. Met ons assortiment kunnen we ervan uitgaan dat we een topbasis hebben. Een basis waarmee we 90 procent omzet behalen. Naast het assortiment lokale producten zochten we naar dat aspect wat het verschil kon maken in Gembloux”, gaat Valérie verder.
Gezien het Aziatische restaurant vlakbij zijn deuren sloot en er kortbij geen sushi-aangelegenheid is, nam Valérie in samenspraak met haar echtgenoot de beslissing een sushi-bar te installeren. Een beslissing die hen nog geen windeieren heeft gelegd.

De volledige reportage vind je binnenkort in het magazine van Buurtsuper.be, de mei-editie.