ALVO opent flagshipstore in Neerpelt

Nieuws Winkelopeningen

In Neerpelt opent Alvo vandaag zijn zesde Limburgse buurtsupermarkt. Met deze nieuwe winkel maakt Alvo een duidelijk statement. Midden tussen het discountgeweld van Albert Heijn, Colruyt Aldi en Lidl wil Alvo een frisse formule in de markt zetten met een heel sterk accent op verse en streekgebonden producten.

De nieuwe winkel is conceptueel een echte versmarkt met verschillende winkels binnen het framework van een supermarkt. Met deze nieuwe formule wil Alvo de consument die meer en meer heel bewust met zijn voeding bezig is een onvergelijkbaar alternatief aanbieden.

Versmarkt
"We hebben bijzonder lang gebrainstormd over het concept van deze nieuwe winkel.", zegt  Wouter Verhoeven, directeur Alvo Neerpelt. Ook in de andere Limburgse Alvo-winkels in Kortessem, Peer, Tessenderlo, Zonhoven en Heusden-Zolder ligt het accent op vers, maar hier wilden we nog een stap verder gaan. Van zodra de klant binnenkomt, kan hij een verstraject volgen met verschillende winkels: de groenten- en fruitwinkel, de bakker, de winkel met meer dan 350 (!) streekproducten inclusief een cosy coffee corner, de kaas- en charcuteriewinkel, de beenhouwerij, een winkel met superfoods, de biowinkel en de wijnboetiek. We maken ons sterk dat 40% van het assortiment uniek is voor groot Neerpelt! Ook de inrichting van de winkels is anders. De keywords voor de architect waren ‘ruimte’, ‘licht’ en ‘warmte’ en het concept met onder meer veel hout, originele accenten, vintage zithoeken, een echte oude weegschaal en heel verrassend levensgrote dieren is bijzonder geslaagd.

Volledig assortiment op 1800m²
Na de versmarkt komt de klant in het meer klassieke gedeelte met een compleet aanbod droge voeding, drogisterij, zuivel, frisdrank enz. Doordat Alvo samenwerkt met Colruyt vind je hier ook de budgetvriendelijke producten van Boni en Every Day. Want laat u niet misleiden door de term buurtsupermarkt. Alvo Neerpelt heeft een oppervlakte van 1800 m² en beschikt over een gratis parking met plaats voor 120 wagens. Een supermarkt die qua oppervlakte en volledigheid van het aanbod niet moet onderdoen voor de grote ketens maar die wel radicaal anders wil zijn, zonder dat de consument daarvoor dieper in zijn portemonnee moet tasten.

Vakmanschap
In de nieuwe winkel werken 35 vaste krachten en 30 jobstudenten die gecoacht worden door de ervaren Guy Meesters die zijn sporen verdiende als winkelverantwoordelijke van Alvo Tessenderlo. De nieuwe winkel is goed voor een investering van 5,5 miljoen euro risicokapitaal. Maar we zijn er echt van overtuigd dat we als familiale ondernemers goed aanvoelen wat de consument wil en zo van deze nieuwe winkel en het nieuwe Alvo versconcept een echt succesverhaal kunnen maken."